آموزش عکاسی با موبایلمقاله عکاسی 

آموزش عکاسی با موبایل – 10 نکته بسیار مهم برای عکاسی خارق العاده با موبایل

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش عکاسی با موبایل – 10 نکته بسیار مهم برای عکاسی خارق العاده با موبایل

عکاسی بخش مهمی از زندگی روزمره ما است و اکنون ما با تلفن های همراه عکاسی با موبایل را در نوک انگشتان خود داریم. این مقاله نکات ساده ای را با شما در میان می گذارد تا بتوانید به عکاسی جالب و به یاد ماندنی تلفن همراه دست پیدا کنید.

عکاسی یک رسانه باورنکردنی برای ثبت، به اشتراک گذاری و حفظ تمام آن لحظات گذرا در زمان است که به نظر می رسد خیلی زود می گذرد. باید اعتراف کنم، وقتی صحبت از عکس گرفتن می شود، من یک شیر کامل هستم. من بیش از حد از خانواده ام استفاده می کنم زیرا واقعاً می خواهم هر لحظه را حفظ کنم. مانند زمانی که شوهرم مرا غافلگیر کرد و برای ماه عسل ما را به نیوزیلند برد، یا زمانی که بچه هایم با مادربزرگشان در کنار ایوان جلوی ما عکس می گرفتند.

نمی دانستیم که این آخرین باری است که می توانیم با مادرم وقت بگذاریم. او بعداً در همان سال نبرد خود را در برابر سرطان از دست داد و این تصاویر برای من بی ارزش است!

 

آموزش عکاسی با موبایل
آموزش عکاسی با موبایل

 

اگر چه من یک عکاس حرفه ای هستم، متوجه می شوم که بیشتر باید از موبایل استفاده کنم تا لحظه های ارزشمند روزمره را ثبت کنم. از این گذشته، خیلی از افراد می گویند بهترین دوربین دوربینی است که با خود داشته باشید، آیا درست است؟

بنابراین در اینجا 10 نکته برای بهبود عکاسی با تلفن همراه خود، برای زیباتر شدن عکس ها آورده شده است. فقط برای شفافیت کامل، تمام تصاویر نشان داده شده در این پست به وسیله گوشی موبایل آیفون من گرفته شده است (ترکیبی از نسخه های 6s ، 8 و 10).

1. لنز خود را تمیز کنید

این یکی واقعاً اساسی است. اما شما شگفت زده خواهید شد که چندبار باید به گوشی موبایل خود رسیدگی کنید تا تا لکه ها و آلودگی هایی که روی لنز دوربین است را پاک کنید. بنابراین، به خود لطف کنید و عادت کنید قبل از عکس گرفتن سریع لنز دوربین تلفن همراه خود را پاک کنید. این مورد یک تفاوت بزرگ در کیفیت تصویر ایجاد می کند.

2. تنظیم فوکوس به صورت دستی در عکاسی با موبایل

دقیقاً مانند یک دوربین عکاسی واقعی، دوربین گوشی شما نیز یک فناوری پیشرفته است. معمولاً وقتی دوربین تلفن خود را به سمت چیزی معطوف می کنید، تلفن حدس می زند که شما می خواهید چه چیزی را عکاسی کنید. اگر چهره ها را تشخیص دهد، همان چیزی است که انتخاب می کند. برای تغییر دستی فوکوس از یک موضوع به موضوع دیگر، کافی است روی صفحه تلفن ضربه بزنید و نقطه فوکوس خود را انتخاب کنید.

آموزش عکاسی با موبایل
آموزش عکاسی با موبایل

 

3. از فلش استفاده نکنید

دوربین موبایل شما یک فلاش دارد، که تصویر را می مکد! ببخشید، استفاده از فلش تلفن همراه تصویر مناسبی را برای شما همراه نخواهد داشت. فلاش روی دوربین موبایل شما برای جذاب‌تر شدن عکس نیست. اگر از نور طبیعی استفاده می‌کنید ( عکس گرفتن در طول روز ) معروف است، هیچ دلیلی برای استفاده از فلاش وجود ندارد.

به سادگی بر روی دکمه فلش ضربه بزنید تا خاموش شود و از نور طبیعی (نور خورشید یا نور محیط) خلاقانه استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از فلش هستید، سعی کنید آن را مستقیماً به سمت موضوع قرار ندهید. یکی از راه های جلوگیری از این مسئله داشتن فلش دوم تلفن، چراغ تلفن همراه یا حتی چراغ قوه است که از کنار به سوژه می تابد. به این ترتیب، از تاباندن نور شدید چراغ قوه به سوژه خود جلوگیری کنید.

4.مقدار نور را به صورت دستی تنظیم کنید

دقیقاً به عنوان نکته شماره 2، می توانید میزان نوردهی (که به آن روشنایی عکس نیز گفته می شود) را به صورت دستی در دوربین تلفن خود تنظیم کنید. این به شما کمک می کند تا هنگام فشار دادن شاتر میزان تاریک یا روشن بودن عکس مشخص شود.

برای تنظیم، به راحتی روی صفحه ضربه بزنید. وقتی نماد sunburst یا نماد نور خورشید را می‌بینید، از انگشت خود برای بالا یا پایین کشیدن نوردهی بر طبق آن استفاده کنید.

 

آموزش عکاسی با موبایل
آموزش عکاسی با موبایل

 

5. عکس های خود را خلاقانه بسازید

این به این معنی است که دائماً از قرار دادن سوژه در مرکز تصویر خودداری کنید. بسیاری از قوانین مختلف ترکیب بندی خلاق در عکاسی وجود دارد، اما مشهورترین آنها “قانون یک سوم” است. ( برای آشنایی بیشتر با قانون یک سوم اینجا را کلیک کنید. ) در اینجا سوژه فقط در یک سوم تصویر قرار می گیرد، بنابراین چشم به سمت آن قسمت از تصویر جلب می شود تا از نظر زیبایی از آن لذت ببرد.

 

آموزش عکاسی با موبایل
آموزش عکاسی با موبایل

 

6. قانون شانس

نکته دیگر برای عکاسی خارق العاده از تلفن همراه استفاده از قانون شانس است. همچنین مشاهده می‌شود که تعداد زیادی از سوژه‌ها و یا عناصر فوکوس از نظر زیباشناسی خوشایند هستند. به خاطر داشته باشید که این قوانین به سادگی مفاهیم عکاسی را پیشنهاد می‌کنند … و دنبال نکردن آن‌ها عکس را بد نمی‌کند!!

7. افق را صاف کنید

یکی از موارد وخیم تر در یک تصویر زیبا، افق کج است. رعایت این مورد تصویر را از ضربت سخت بیرون می اندازد! بنابراین لحظه ای وقت بگذارید و هر خط افقی را در قاب صاف کنید. این کار را می توان با انتخاب عملکرد شبکه در تلفن خود و اطمینان از مطابقت خطوط افقی با خطوط شبکه انجام داد.

8- از خطوط پیشرو استفاده کنید

خطوط پیشرو راهی عالی برای هدایت بیننده به درون قاب و جلب توجه به موضوع است. جاده ها، ساختمان ها یا حتی مبلمان خلاقانه قرار داده شده در کادر می توانند به عنوان خطوط اصلی برای جذب بیننده به تصویر عمل کنند. با این کار شما بیننده را تقریباً به مدتی ماندن و استراحت به چشمانشان دعوت می کند.

 

آموزش عکاسی با موبایل
آموزش عکاسی با موبایل

 

9. در نور طبیعی عکس بگیرید

وقتی شما در نور طبیعی عکاسی می کنید یه عکس خالص و تمیز خواهید داشت. نور طبیعی همان نور بیرونی است. در هر ساعت از روز، نور طبیعی از کیفیت بسیار مشخصی برخوردار است. در زمانهای مختلف روز در فضای باز عکس بگیرید و ببینید نور چگونه بر تصویر تأثیر می گذارد. تصویر زیر از یک صبح مه‌آلود در دریاچه میشیگان در واقع از اتومبیلی که در حال حرکت بود گرفته شد. من واقعا ً می‌خواستم آن پست‌های نارنجی را در مقابل آب آبی- سبز ثبت کنم. همچنین می‌توانید تصاویر خود را با استفاده از انواع برنامه‌های کاربردی تلفن همراه ادیت کنید.

موارد دلخواه شخصی من SnapSeed و VSCO هستند.

 

آموزش عکاسی با موبایل
آموزش عکاسی با موبایل

 

10. سعی کنید از بزرگنمایی یا اصطلاحا زوم استفاده نکنید

نکته آخر من برای عکاسی خارق العاده با تلفن همراه، تلاش برای بزرگنمایی یا زوم نکردن است. بزرگنمایی دیجیتال دوربین تلفن همراه بسیار قدرتمند نیست. مهم نیست که شرکت های تلفنی چه اعتقادی دارند ولی شما این کار را نکنید. هنگام استفاده از بزرگنمایی دیجیتال، نویز و اعوجاج زیادی در کادر وارد می شود. در صورت امکان، برخلاف استفاده از زوم دیجیتال، سعی کنید پاها را حرکت دهید تا به سوژه نزدیک شوید.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید، اغلب بهترین دوربین دوربینی است که در دست دارید. و اگر مثل من هستید، آن تلفن به معنای واقعی کلمه با شما 24 × 7 زندگی می کند، بنابراین می توانید از آن به عنوان ابزاری استفاده کنید که علاوه بر مستند کردن زندگی روزمره، مهارت های عکاسی را نیز ارتقا می دهد.

 

نویسنده: Karthika Gupta

ترجمه شده توسط Dlenz

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی

 

جهت استفاده از آموزش های عکاسی سایت دیلنز کلیک کنید

Spread the love

پست های مرتبط

2 دیدگاه در “آموزش عکاسی با موبایل – 10 نکته بسیار مهم برای عکاسی خارق العاده با موبایل”

  1. مسعود

    سلام. بسیار آموزنده بود. ممنون از سایت خوبتون .

    1. سپاس از لطف شما، امیدوارم با حمایت های شما بتوانیم این راه را ادامه بدهیم.

دیدگاه خود را بنویسید